Leke tedavisi, lekenin neden oluştuğuna, kişinin cilt tipine ve mevsime göre değişiklik göstermektedir. Cilt lekeleri farklı sebeplerden oluşabilir. Kozmetik ürünler, gebelik, bazı ilaçlar, aşırı güneşe maruz kalma, solaryum, bazı hormonal hastalıklar ve genetik faktörlere bağlı yüzde lekeler yoğun olarak görülmektedir. Leke tedavisinde önemli olan renk değişikliğine sebep hücrelerin ciltteki derinliğidir. Cildin üst kısımlarında oluşan lekeler daha koyu renkte olup tedavisi de kolaydır. Cilt lekelerinin özellikle yoğunlaştığı sonbaharda, cilde bakım yapacak uygulamalarla daha sağlıklı ve homojen bir cilde sahip olmak mümkündür.

Yüksek oranda maruz kaldığımız güneş ışınları yaz sonunda kabusumuz olabilecek lekelenmelere yol açabilir. Pul pul dökülme, kızarıklık ve düzensiz cilt tonu bu nedenle oluşabilecek hasarlardan sadece birkaçı. Güneşin zararlı ışınlarının yanı sıra foto hassasiyet yaratan ilaçlar, parfümlerin aktif maddeleri ve hormonal değişimler de ciltte lekelenmelere neden olabilir. Yaz aylarında alevlenen sivilce, leke, cilt kırışıklıkları gibi cilt problemleri kışın tedavi edildiğinde sağlıklı sonuçlar verir. Kışın soğuğundan cilt korunup, bol su içildiğinde, cilt yapısına uygun doğru müdahale yapıldığında daha sağlıklı, parlak ve pürüzsüz bir cilde sahip olmanız mümkün.

Lekelereden kurtulun

Derin lekeler daha açık renkte olup tedavileri zordur. Leke tedavilerinde kimyasal soyma işlemleri ve fraksiyonel lazer tedavileri tercih edilir. Tedaviler cildi güneşe karşı daha hassas hale getirir. Güneş, lekelenmenin en önemli nedenlerinden olduğu için bu tedaviler mutlaka kış aylarında yapılmalıdır.

Lazer tedavileri, kurtulması imkansız gibi görünen lekelerin giderilmesinde veya daha az görünür hale gelmesinde kullanılırken aynı zamanda yaşlanmış ve tahrip olmuş ciltlerde dermisin doğal olarak ürettiği kolajeni ve hücreleri tetikliyor. Sonrasında hızlı bir iyileşme süreci olan bu uygulama sadece lekeleri geçirmiyor, elastikiyet kaybına da iyi geliyor.

ClearLift ™ hiçbir anestezik madde kullanmaksızın cildin altında derin ısı sağlar (en derinlemesine 3mm için) ve cildin dış tabakasına herhangi bir zarar vermeden tüm cildin iyileşmesine yardımcı olur. ClearLift daha hafif leke vakalarında, 1 hafta aralıklarla 4-6 seans uygulanıyor. Acısız olan bu işlem yazın da yapılabiliyor.

Icon Lazer ile sadece birkaç seansta yaşlanmaya ve güneşe bağlı oluşan lekeleri önemli ölçüde hafifletmek mümkün. Icon  lazer sisteminde bulunan MaxG IPL başlığı  cildin altına ve üst tabakasına kontrollü ısı hasarı yaratır. Soyucu olmayan özelliği sayesinde cilt yüzeyinde hiçbir travma yaratmadan cildin alt katmanlarına enerji göndererek kontrollü bir mikro-hasar yaratır. Cilt yüzeyinde leke, cilt tonu düzensizliklerinde optimum sonuçlar alınabilmesini sağlanıyor. İşlem öncesinde cildin melanin ölçümünü yapan bir teknoloji sayesinde leke tedavisi çok daha güvenli bir platforma taşınıyor. Yani, diğer lazer sistemlerinin aksine leke tedavisinin daha fazla lekeye neden olması gibi bir risk söz konusu değil. 3 hafta arayla 3-4 seans uygulanan Icon lazer tedavisi ilk seans sonrasında cilt bu mikro kanalların çevresinde bir onarma surecinin devreye girmesi ile tedavinin olumlu etkileri gözlenmeye başlar.

Kimyasal peeling; Deniz, kum ve güneş tatilinden maalesef ciltte lekeler oluşabiliyor. Cilt yeterince korunmazsa bu lekeler derinleşebiliyor. İşte güneş ışınlarının zayıfladığı kış ayları, profesyonel peeling tedavileri için tercih ediliyor. Adını içeriğindeki laktik asitten alan bu yöntem lekelerden kurtulmayı vaat ediyor. Özellikle hassas ciltlerde güneşe maruz kalmaktan kaynaklanan lekelerin tedavisinde etkili yöntemlerden biri. Ciltte leke oluşumunu tetikleyen mekanizmayı baskılamaya yardımcı oluyor. Her türlü cilt tipine uygulanabiliyor. Kimyasal peeling materyallerinde yer alan TCA ve soyucu asitleri içermemesi en büyük avantajı ve bu nedenle yan etki riski minimum. Parlak, tazelenmiş, canlı bir cilt oluşuyor. Yaklaşık 10 dakikalık uygulama süresinde herhangi bir acı, yanma, kızarma ve iritasyon yaşanmıyor. Dolayısıyla sonrasında iş ve sosyal hayatında kopukluk yaşanmıyor. Daha çok yüz, boyun, dekolte ve el sırtlarına uygulanan bu yöntem 2 haftalık aralarla 4-6 seans yapılıyor. Fakat yapılma amacına ve kişinin cildinin durumuna bağlı olarak bu sayı değişebiliyor.